Mesterpedagógusok Sonkádi Szabadegyeteme - 2016 - 7.
Beharangozó levél 7.
Kedves Kolléga!
Szigeteljünk egy keveset. Témaszigeteljünk.
Elmúlt évi tapasztalatunk, hogy ez a szervezeti forma is maximálisan kiszolgálja kiemelt céljaink egy részét. Ismét csak – visszatérő elemeket is felvillantva - a teljesség igénye nélkül:
- intézményvezetőket, mesterpedagógusokat – minősítési, pedagógiai szakmai ellenőrzési feladatokat ellátó szakértőket, kutatótanárokat és szaktanácsadókat - hozzájuttatni a legfrissebb és aktuális információkhoz,
- visszacsatolás a szakpolitika döntéshozói, koordinálói felé,
Mesterpedagógusok Sonkádi Szabadegyeteme - 2016 - 6.
Beharangozó levél 6.
Kedves Kolléga!
A Mesterpedagógusok II. Sonkádi Szabadegyeteme szervezői az „üzleti tervben” megfogalmazták a rendezvény legfontosabb céljait. Ezek közül – most a teljesség igénye nélkül - emelek ki néhány kulcsfontosságú meghatározást:
- intézményvezetőket, mesterpedagógusokat – minősítési, pedagógiai szakmai ellenőrzési feladatokat ellátó szakértőket, kutatótanárokat és szaktanácsadókat - hozzájuttatni a legfrissebb és aktuális információkhoz,
- visszacsatolás a szakpolitika döntéshozói, koordinálói felé,
- szakpolitika és gyakorlati megvalósítók közvetlen konzultációja,
- ismeretek továbbítása a munkahelyi közösségekben.
Mesterpedagógusok Sonkádi Szabadegyeteme - 2016 - 5.
Beharangozó levél 5.
Kedves Kolléga!
Nem először és nem is utoljára utalok vissza arra a levelemre, amelyben röviden jeleztem a Mesterpedagógusok I. Sonkádi Szabadegyetemének hallgatói tapasztalatairól érkezett vélemények feldolgozásának eredményét. Megerősítésül: 26-26 javaslat érkezett a Magister Campus és a szálláshelyek közötti közlekedéssel és a szabadidővel kapcsolatosan. Úgy vélem, hogy az új programmal – természetesen a rendelkezésre álló lehetőségeink, erőforrásaink maximális kihasználásával – megoldást találtunk minden kérdésre, felvetésre.
Mesterpedagógusok Sonkádi Szabadegyeteme - 2016 - 3.
Beharangozó levél 3.
Kedves Kolléga!
Az első mondatban ismét köszönetet mondok minden pedagógusnak, aki részvételével megtisztelte a 2015. évi rendezvényt. A Mesterpedagógusok I. Sonkádi Szabadegyeteme bátor vállalkozás volt szervezők, előadók, témasziget vezetők és hallgatók számára egyaránt. Útkeresés is egyben, ezért külön köszönet minden kollégának, aki a honlapunkon fejtette ki véleményét a három napos eseménnyel kapcsolatban.
Összesen 426 észrevétel fogalmazódott meg. Hazánkban úgy tartjuk, hogy ami kiváló, jó vagy legalább az elvártaknak megfelelő, arra szinte természetes, hogy nincs reagálás. Nos, ez a tétel a mi esetünkben nem állta meg a helyét. Kereken 200 bejegyzés a köszönet, a gratuláció és a „jövőre veletek ugyanitt” kategóriába sorolható. Mindez azt mutatja, hogy jó úton járunk, azonban nem feledhetjük, hogy léteznek „úthibák”, gondot kell fordítanunk „utunk karbantartására”.
Mesterpedagógusok Sonkádi Szabadegyeteme - 2016 - 4.
Beharangozó levél 4.
Kedves Kolléga!
Azt ígértem, hogy a Szabadegyetem „olyan lesz mint a tavalyi, és mégis teljesen más”. Amennyiben leegyszerűsítjük a programot, és csupán a főszavakat nézzük, valóban szembetűnő az egyezőség: előadások és témaszigetek. Sőt ezeket az elmúlt évivel azonosan egészíti ki az esti sáv, az M-klub (többen érdeklődtek, ezért elárulom, hogy ez mit is takar: Magister-klub).
2015-ben dominánsan jelentek meg az előadások, egységesen 30 perces – amennyiben tartotta az időkorlátot az előadó - ritmusban váltották egymást. Idén a témától függően 20, 30, 45 és 60 perces előadásokat tervezünk. Mindezzel együtt, a négy napra széthúzva sincs arányában több előadás, mint a Szabadegyetem első évében. Tavaly a második napon húsz témasziget állt a hallgatók rendelkezésére, ezek szervezésére sok javaslat érkezett, melyeket megfogadtunk. Most mindegyik napra szervezzük ezt a formát, összesen harminc témasziget lehetősége közül választhatnak hallgatóink.